Pakkausdesign
Kaukana ovat ne päivät, kun luonnonkosmetiikan pakkausdesign oli pelkkää perinteistä ekoa. Reilu vuosikymmen taaksepäin luonnollista kosmetiikkaa myytiin enimmäkseen luontaistuotekaupoissa, ja tuotteiden pahvipakkaukset kertoivat luonnonmukaisesta arvomaailmastaan vihreillä ja ruskeilla ulkoasuilla.
Jolien syntytarina liittyy tähän, sillä yksi Jolien lähtöajatuksista oli tarjota vaihtoehtoja paitsi aidon luonnonkosmetiikan valikoimaan ja laatuun, myös sen visuaalisuuteen ja estetiikkaan. Oletimme aiheellisesti, että niillä olisi osalle kosmetiikan kuluttajista itseisarvoa, onhan kauneutta perinteisesti myyty ja käytetty näyttävissä kuoseissa ja upeissa hylsyissä.
Kauneuden maailmassa brändien identiteetit, niiden luomat mielikuvat ja konseptit sekä huolellinen design management ovat aina olleet merkittävä osa elämystä.
Kokeilun iloa
Vaihtelunhaluiset nykykuluttajat kaipaavat säännöllisesti uusia inspiroivia brändejä ja tuotelinjoja. Kosmetiikan tehokkuus, vaikuttavuus ja raaka-aineet kiinnostavat. Näitä ominaisuuksia haetaan lisääntyvässä määrin tuotemerkeistä, jotka ovat samaan aikaan eettisiä ja ympäristöystävällisiä.
Brändiseikkailuun kuuluvat myös tuotteiden persoonalliset pakkaukset ja niiden sanomallisuus. Trendien vaihtuvat tuulet kuuluvat kosmetiikkamaailmaan aivan kuten hiusmuotiin, pukeutumiseen ja sisustukseenkin.
Sisustuselementtejä ja arjen kaunistajia
Luonnonkosmetiikan hurmaava pakkausdesign tarjoaa näinä päivinä uskomattoman ihania vaihtoehtoja. Pakkauksia on paljon erilaisia, kuten yksilöllisiä kuluttajiakin. Selektiiviseen kosmetiikkaan verrattuna pakkausten ilme on usein pelkistetympi ja vähemmän pramea. Uuden ajan luksusluonnonkosmetiikassa hallitsee hillitty modernius, herkullinen värimaailma ja yksityiskohtiin saakka viimeistelty tyyli.
Kauniita pakkauksia ei haluta piilottaa, vaan niitä hankitaan myös sillä ajatuksella, mikä istuu yöpöydälle, työpöydälle, lipaston päälle, kylpyhuoneen sisustukseen tai omaan meikkipussiin.
Luonnonkosmetiikan pakkaukset ovat ekologisia
Sertifioitu eurooppalainen luonnonkosmetiikka kiinnittää huomiota myös pakkausten ympäristövaikutuksiin. Luonnonkosmetiikkabrändien joukossa on ilahduttavan paljon pyrkimystä innovatiivisiin pakkausratkaisuihin, joiden avulla pakkausjätettä pyritään minimoimaan ja tuotteiden käyttökokemusta yksilöimään.
Tuotemerkeistämme esimerkiksi Patyka suunnittelee liimattomia superkauniita origamipakkauksia ja hyödyntää kierrätysmuovia. Absolutionin design mahdollistaa tuotteiden sekoittelun ja mix & match -räätälöinnin ihon päivittäisiin tarpeisiin ilman erillisiä astioita. Kjaer Weisin kaikkiin tuotteisiin on saatavilla refill-täyttöpakkaus, mikä tukee zero waste -ajattelua ja mahdollistaa kestävän alkuperäisen pakkauksen käyttämisen huomattavan pitkään.