Mitä haluaisitte kuulla Jolien vuodesta 2016? Entäs huikeasta alkaneesta 2017?
Kasvu on ollut päättyneen vuoden keskeinen teema. Jolie Organic Health & Beautyn liikevaihto kasvoi vuoden 2016 aikana yli 70% edelliseen vuoteen verrattuna. Loikka on hurja. Se on samanaikaisesti mahtava ja järjetön. Pikkuputiikkimme porskuttaa äkkiä miljoonaluokassa. Kasvuvauhti on pitänyt meidät huippukiireisinä ja vaatinut kaikkien prosessien intensiivistä valvontaa. Menestys on seurausta nopeudesta, rohkeudesta, fokusoitumisesta ja päättäväisyydestä. Toisina päivinä tuntuu, että enemmän tai vähemmän myös hulluudesta.
Paitsi että fiksut kuluttajat yhä kasvavassa määrin huomaavat luonnonkosmetiikan ihanuuden ja ajankohtaisuuden, Jolien menestystä selittää moni tekijä. Toisilla tuotemerkeillä ja yrityksillä on tarina, ja siitä orgaanisesti syntyvä aito identiteetti. Jolie kuuluu näiden legendojen joukkoon. Autenttista identiteettiä on vaikea systemaattisesti suunnitella tai liimata päälle, se helposti joko on, tai sitä ei ole. Se kasvaa ja kehittyy yrityksen ja asiakkaiden vuorovaikutuksessa, säteilee sisältä ulos ja ulkoa sisään. Jolie ei ole niinkään bisnes. Se on elämäntapa. Valinta. Yhteisö. Kulttuuri. Perustajiensa vilpittömästä ilosta, halusta ja intohimosta syntynyt edelläkävijä.
Kasvajia ovat Jolien liiketoiminnan kaikki osa-alueet, voittajana Jolie distribution. Vaikka ahkera ja supermotivoitunut Minttu Hahtolamme huhkii hiki hatussa, jällenmyyntimme on kuluneena vuonna ajoittain jopa ruuhkautunut. Yhteydenottoja on välillä tullut mahdottoman paljon. Olemme niistä kaikista kiitollisia. Olemme kiitollisia myös siitä, että brändimme ja ylipäätään luonnonkosmetiikka kiinnostavat erilaisia toimijoita ja toimialoja vihdoin myös Suomessa.
Loppuvuodesta 2016 palasimme hetkeksi juurille. Mietimme, miksi olemme olemassa, mistä olemme tulleet ja mihin menossa. Strategian tarkentamisen ja päivittämisen hetki muistutti meitä Jolien missiosta. Haluamme tehdä myös muista yhtä intohimoisia laadukkaan ja aidon luonnonkosmetiikan käyttäjiä kuin me itse olemme. Se tarkoittaa pienillä markkinoilla sitä, että varmistamme selektiivisen luonnonkosmetiikan näkyvyyden ja saatavuuden. Yksinmyynnin ja suunnitelmallisen differoinnin sijaan Jolien brändejä myydään jatkossa yhä useammissa myyntipisteissä ympäri Suomen. Rohkeiden, osaavien ja huimapäisten yhteistyökumppaniemme toimesta! Tämä on tehokas ja palveluhenkinen tapa jatkaa luonnonkosmetiikan vallankumousta pienessä maassa, jossa ns. eksklusiivisten toimijoiden määrä on hyvin pieni. Paras kuuluu kaikille!
Näiden uutisten valossa väistämätöntä tietysti on, että Jolie-pursi on jo käännetty kansainvälisille vesille. Tiedon ja intuition tasapaino vie meitä eteenpäin. Luomme uusia markkinoita ja luotamme edelleen siihen, että osaamme suunnistaa. Pysyttehän mukana hyvät ystävät. Pidetään hatuistamme kiinni!
Hyvä tytöt!!! Siis ihan tajuton kasvu 🙂 On ilo olla asiakkaananne osa tätä tarinaa.
Niin, ja hyvä pojat totta kai myös! 🙂
Parhaat brändit ovat aitoja. Ja teidän tuotteenne ovat paitsi tehokkaita, myös ihania käyttää ja kokea. En aio enää palata tavalliseen kosmetiikkaan. Belle année à toute l’équipe de Jolie <3
Kiitos Päivi <3 On ilo, että olet asiakkaamme. Kyllä meidän pojat on aika mahtavan ihania myös 🙂
Kiitos Inari kauniista sanoistasi ja, että olet asiakkaamme <3 ja sama ranskaksi.. 😉