Yleinen

Työn ja tekojen vuosi 2015

12.01.2016, Riikka Väänänen

Mennyt vuosi Joliessa on kysynyt ennen kaikkea kärsivällisyyttä tehdä työtä. Korjatessamme vanhaa ja kehittäessämme uutta olemme joutuneet kasvamaan, venymään ja taipumaan joka päivä. Summatessamme mennyttä vuotta saatoimme halata toisiamme ja todeta, että olemme ylittäneet kaikki aikaisemmat myyntiennätyksemme, mutta ennen muuta olemme jälleen kerran ylittäneet itsemme.

synttärit21-670x446

Välillä on haasteellista tasapainoilla markkinavoimien aalloilla. Suomalaisen yrittämisen kulut ja verot ovat korkeita. Kilpailu lisääntyy. Niin suuret kuin uudetkin toimijat ovat heränneet luonnonkosmetiikan paremmuuteen ja ajanmukaisuuteen. Liiketoiminta on kaikkien, myös meidän idealististista liiketoimintaa harjoittavien yritysten, elinehto. Tuo tosiasia vaatii joskus kykyä joustoon ja kompromisseihin. Vain muutos on pysyvää, ja asioita täytyy uskaltaa tehdä joka päivä myös eri tavalla kuin ennen.

Tärkeään, jopa ratkaisevaan rooliin arjessa nousee stick-to-itiveness, yksilöiden kyky itsesäätelyyn, sinnikkyyteen ja jaksamiseen kaikissa niissä tehtävissä ja koettelemuksissa, joita kohdalle osuu matkalla kohti tulevaa. Menestystä tavoittelevien on toisinaan olennaista ymmärtää sisukkuuden vaativa ja poikkeuksellinen mittakaava.

Vuodelle 2016 ennustamme suuria harppauksia Jolie distributionille, remonttia Jolie shopille (nytkö jo?) sekä muutoksia ja kasvua Jolie-tiimille. Asiakkuuksia pyrimme hoitamaan jatkossa nykyistä yksilöllisemmin. Aikeissamme on kuljettaa pienen, yhteisöllisen ja eettisekologisen yrityksemme konseptia yhä suuremman asiakaskunnan tietoisuuteen. Aiomme osallistua ennakkoluulottomasti ja näyttäytyä rohkeana ja avoimena luonnonkosmetiikan lipunkantajana. Uskomme, että juuri meissä on tarvittava potentiaali kiivetä katoille, lentää avaruuteen ja muuttaa maailmaa liikesalaisuuksiemme voimin:

  1. Jolien keskeinen menetystekijä on erinomainen tuotevalikoima. Tuhannet asiakkaamme ja luonnonkosmetiikan edelläkävijäkuluttajat eivät voi olla väärässä. Erityisesti omassa maahantuonnissamme olevat sarjat Absolution, Iroisie ja Patyka sekä Kjaer Weis ovat saaneet käyttäjiltään ja jälleenmyyjiltään sellaista palautetta ja lisäarvon, johon ei yllä mikä tahansa tuotemerkki. Tuotteidemme menestystä siivittää paitsi huomattavan hyvä laatutaso, myös poikkeuksellinen innovatiivisuus ja ajanmukaisuus. Jotkut asiakkaamme ovat osuvasti todenneet niiden tarjoaman kokonaisvaltaisen ilon ja käyttökokemuksen elämyksellisyyden parantavan elämänlaatua. Tämä on kautta aikojen ollut tyypillistä kansainvälisille ikonibrändeille. Lisäksi vuoden 2015 ehdoton tähti on ollut Pai Skincare, joka on saanut Joliessa erinomaisen vastaanoton ja loistavaa palautetta hinnoistaan ja toimivuudestaan.

pai_range_1 2. Pienet laivat kääntyvät suuria nopeammin. Aikaisemmin suuret menivät edellä ja pienet tepsuttelivat perässä, mutta tuuli lienee kääntynyt. Tiedostavat kuluttajat kannattavat mielellään kasvottomien suuryritysten sijaan pieniä yrittäjävetoisia toimijoita. Lisäksi pienten yritysten muutosalttius, rohkeus, erikoistuminen, kilpailuedut ja digikypsyys nopealiikkeisessä maailmassa ovat tutkitusti suuria organisaatioita parempia. Suurten hioessa pitkään ja tehottomasti prosessejaan, portfolioitaan ja strategioitaan, pienet ovat jo tehokkaasti edenneet, testanneet, neuvotelleet, toimineet.

miiarantonen

3. Ihmiset. Jolie -tiimiin valikoituu ihmisiä, jotka omaavat aidon ja vilpittömän tahdon tehdä työtään sydämellä yritykseen ja sen tuotteisiin uskoen. Kaikki suhtautuvat velvollisuudentuntoisesti omiin tehtäviinsä, mutta kulttuurissamme jalostuu päivä päivältä myös erityinen kollektiivinen vastuunkanto. Tuota maailmasta joskus kadonneelta tuntuvaa harvinaisuutta vaalitaan Joliessa paitsi sanoissa niin teoissa, jotka ovat vapaita subjektiivisesta edunvalvonnasta tai itsekkäistä asenteista.

M06A2531-67

4. Asiakkaat ovat tasa-arvoinen osa tiimiä. Meillä on yksinkertaisesti maailman fiksuimmat asiakkaat, joilta saamme niin kiitosta kuin kehittävää palautetta yrityksemme ja toimintamme edelleen parantamiseksi. Kuuntelemme viisaiden ja tiedostavien asiakkaidemme palautteet ja kommentit tarkalla korvalla, toteutamme heidän toiveitaan ja ideoitaan ja palvelemme heitä niin hyvin kuin vain pystymme. Allekirjoitamme lämmöllä ajatuksen siitä, että sitä älykkäämpi ja tuottavampi yritys on, mitä varmemmin se tietää itsestään sen, mitä sen asiakkaat siitä tietävät.

5. Sense of mission. Kosmetiikkateollisuus on perinteisesti harjoittanut markkinointia kyseenalaisilla ja harhaanjohtavillakin argumenteilla. Jolien toimintaa ohjaa tästä poiketen moraalinen sensitiivisyys, valistuneisuus ja vastaanottajan kunnioittaminen. Emme aliarvioi asiakkaitamme siten, että lupaisimme kaksinkertaiset huulet, ikuista nuoruutta tai satoja prosentteja pidemmät ripset. Pyrimme toimimaan sosiaalisesti vastuullisesti ja etsimään laadukkaita tuotteita, jotka tuottavat todellista arvoa käyttäjälleen. Sama arvoperustaisuus pätee myös liiketoimintamme kokonaisuuteen, jossa edelleen kaikki liikenevät resurssit ohjataan takaisin yrityksen toiminnan, valikoiman ja palvelun kehittämiseen lisäämään hyvää sen tärkeimmälle tekijälle, asiakkaalle.

Kiitos menneestä vuodesta 2015, kiitos rinnalla kulkemisesta ja kaikkea jännittävää alkaneeseen uuteen!

Teksti: Molla Jelkänen

Kuvat: Jolien arkisto ja Hannamari Rahkonen

Ilmoitukset kommenteista
Ilmoita
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Haluaisitko 10 % alennuksen ensimmäiseen tilaukseesi?

Tilaa uutiskirjeemme.

Saat sähköpostiisi parhaimmat edut, upeimmat uutuudet ja kauneusinspiraatiota. Voit perua tilauksen milloin haluat.