Patyka2

Useiden selektiivisten luonnonkosmetiikkabrändien takana on nainen. Bränditarinat ovat hyvin samankaltaisia. Ne lähtevät usein liikkeelle siitä, että joku tiedostava nainen jossakin päin maailmaa alkaa etsiä ratkaisua omakohtaiseen kokemukseen siitä, ettei iho kestä tai voi hyvin käyttämällä synteettistä kosmetiikkaa. Ei sittenkään, vaikka käyttäisi miten kallista tai hienoa hyvänsä. Taustatekijöistä löytyy myös ekologisia perusteluja, ja usein raskauteen ja lapsiin liittyviä syitä.

Patyka on siitä poikkeuksellinen tuotemerkki, että sen taustajoukoista löytyy lähinnä rationaalisesti ajattelevia miehiä. Patykalaiset ovat kunnianhimoisesti luksusluonnonkosmetiikan asialla ja kyseenlaistavat sen, että yhä vuonna 2017 synteettinen kosmetiikka omistaa markkinan. Vaikka maapallon meret tukehtuvat muoviin. Vaikka synteettisen kosmetiikan valmistajat käyttävät yhä tuotteissaan laissa kiellettyjä ja haitallisiksi todettuja ainesosia. Vaikka synteettisessä kosmetiikassa maksetaan usein enemmän markkinoinnista kuin vaikuttavista raaka-aineista.

Siksi Patyka työskentelee tinkimättömästi laatua, estetiikkaa, vastuullisuutta ja teknisiä yksityiskohtia tarkastellen. He haluavat olla kaikessa yksinkertaisesti parhaita – ja luonnollisesti. Patyka pyrkii työskentelyllään päämäärähakuisesti siihen, ettei vaativillakaan kosmetiikan kuluttajilla olisi syytä käyttää muuta kuin eettisekologista ja sertifioitua luonnonkosmetiikkaa.

Osa Patykan viehättävyydestä tulee siitä, että brändissä ei ole mitään vaatimatonta. Patykan olemuksessa on reilu annos ranskalaista ylpeyttä ja arroganssia, mutta samalla itsevarmaa rentoutta ja pilkettä silmäkulmassa. Sen särmikäs tyyli ja persoonallisuus riittävät ihan mihin sfääreihin tahansa.

Patyka

Jutta ja Katja toivat Patykan Suomeen vain joitakin vuosia sitten. Tuolloin brändi järisytti pohjoista luonnonkosmetiikkamaailmaa, sillä eihän vastaavaa tähteä ollut näillä main vielä nähty. Patykasta puhuttiin, siitä kohuttiin, ja se sai erilaisia palkintoja.

Nyt Patykan on aika ottaa pohjoisen elämänsä seuraava askel, ja siirtyä luonnonkosmetiikan edelläkävijäkuluttajien tuotemerkistä laajempien asiakasryhmien saataville. Samanlaisia kuulumisia Patykalla on juuri nyt myös Aasian suunnalta, jossa pariisittaren näkyvyys ja volyymi yhtälailla kasvavat. Patykan nykyinen valikoima on elokuun 2017 aikana tullut myyntiin Sokokselle, aluksi Helsingin ja Tampereen tavarataloihin sekä Sokoksen verkkokauppaan. Jos siis liikut Sokoksella, käy katsomassa, testailemassa ja tuoksuttelemassa Patykaa.

Patyka suunnittelee ja kehittää parhaillaan erikoistuotteita lisänä valikoimaansa myös hoitolakäyttöön. Hoitolatuotteiden lisäksi jatkossa lanseerataan myös Patykan uudet hoitokonseptit, joita tulevat tarjoamaan valikoidut Patyka-hoitolat. Näiden hoitoloiden joukossa on luonnollisesti myös Jolie spa.

Kuvat: Eeva Takkunen

  1. Sirpa Nykänen

    Hei! Luonnon kosmetiikka on minulle aivan uusi juttu. Olisin kiinnostunut lähinnä silmänympärysvoiteesta ja hyvästä päivä -ja yövoiteesta. Ikäni on 57 v. Ihoni on aika kuiva. Voisinko saada näytteitä kyseisistä tuotteista?ystävällisin terveisin Sirpa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Jolie 2018